خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

جریمه ۳ میلیارد ریالی قاچاق نهاده دامی 

همدان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه ۳ میلیارد ریالی قاچاق نهاده دامی  خبر داد و گفت: این حکم توسط شعبه گلوگاه شهید زارعی تعزیرات حکومتی همدان صادرشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۳۳۴
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: متهمین دو پرونده بیش از ۵۰ تن ذرت را به سمت همدان و قم حمل می‌کردند که در همدان به دام افتادند.  

وی افزود: بر اساس گزارش پلیس امنیت اقتصادی، متهمین  بیش از ۵۰ تن ذرت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۶۳ ریال را از قروه و ماهیدشت بارگیری و با دو خودرو کامیون به مقصد همدان و قم حمل می‌کردند که در گلوگاه شهید زارعی همدان  توقیف شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز داشت: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا وارز گلوگاه شهید زارعی پس از تحقیقات و احراز تخلف، متهمین را در دوپرونده جداگانه علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، در مجموع به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۵۵۴ ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی با بیان اینکه جریمه هر دو پرونده وصول و به حساب خزانه دولت واریز و مختومه شد، گفت: همچنین حسب گزارش پلیس امنیت اقتصادی همدان فردی مقادیر متنابهی انواع سیگارت، توتون و تنباکوی خارجی به ارزش ۵۴ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۹۸ ریال را در کارتن‌های قند در یک کامیون جاسازی و از بوکان به مقصد تهران بارگیری و حمل می‌کرد که در همدان به دام افتاد.

جودکی ابراز داشت: شعبه سوم این اداره کل پس از جری تشریفات قانونی وصدور رای مقتضی متهم را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ ۷۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که پس ازقطعیت رأی پرونده در اجرای احکام در حال اجرا است و متهم به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

*فروش شانه‌ای تخم مرغ ممنوع 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با توجه به مصوبه کشوری ستاد تنظیم بازار، از این پس اصناف و فروشگاه‌های عرضه تخم مرغ در استان همدان باید تخم مرغ را به صورت کیلویی به مردم عرضه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: تمام فروشندگان تخم مرغ شامل عمده و خرده‌فروش در استان باید تخم مرغ را به صورت وزنی و کیلویی به مردم و مصرف‌کنندگان عرضه کنند و مثل گذشته امکان فروش تخم مرغ به صورت دانه‌ای را ندارند.

وی با بیان اینکه این دستور به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کننده صورت گرفته است، ادامه داد: تمام واحد‌های صنفی ملزم به رعایت درصد سود واقعی در نظر گرفته شده برای اقلام مورد عرضه در واحد‌های صنفی خود هستند.

جودکی با بیان اینکه در صورت مشاهده خلاف این مصوبه با متخلفین برخورد می‌کنیم، ضمن تشکر از واحد‌های متعهد و با تاکید مجدد بر رعایت قانون گفت: از مردم شریف تقاضا داریم هر گونه تخلف را ازطریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار